1 Reply Latest reply on Jun 30, 2010 11:29 PM by ffang

    apache-servicemix-4.2.0-fuse-02-00 karaf client RuntimeSshException

    some.java.developer

      Hello,

       

      i seem to be unable to connect to a remote fuse with the karaf client in the

      fuse-02-00 release.

      This was not a problem in the previous release, so i thought i'd be forgetting something, so i tried to request for the help on the command line:

       

      karaf_home\lib>java -jar karaf-client.jar --help

       

      Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: org/apache/sshd/common/RuntimeSshException

      Caused by: java.lang.ClassNotFoundException: org.apache.sshd.common.RuntimeSshException

              at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:200)

              at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)

              at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188)

              at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:307)

              at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:301)

              at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:252)

              at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:320)

      Could not find the main class: org.apache.felix.karaf.client.Main. Program will exit.

       

      I'm not quite sure if have to call this differently, but being able to request the help seems like a minimal operation.

       

      I tried to connect the fuse-01-00 client to the fuse-02-00 esb, but then I received the error:

       

      828 WARN org.apache.sshd.client.session.ClientSessionImpl - Exception caught

      java.lang.IllegalStateException: Unable to negociate key exchange for item 2

              at org.apache.sshd.common.session.AbstractSession.negociate(AbstractSession.java:860)

              at org.apache.sshd.client.session.ClientSessionImpl.doHandleMessage(ClientSessionImpl.java:176)

              at org.apache.sshd.client.session.ClientSessionImpl.handleMessage(ClientSessionImpl.java:138)

              at org.apache.sshd.common.session.AbstractSession.decode(AbstractSession.java:501)

              at org.apache.sshd.common.session.AbstractSession.messageReceived(AbstractSession.java:225)

              at org.apache.sshd.common.AbstractSessionIoHandler.messageReceived(AbstractSessionIoHandler.java:58)

              at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:713)

              at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434)

              at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1200(DefaultIoFilterChain.java:46)

              at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:793)

              at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.messageReceived(IoFilterAdapter.java:119)

              at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:434)

              at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:426)

              at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.read(AbstractPollingIoProcessor.java:638)

              at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:598)

              at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.process(AbstractPollingIoProcessor.java:587)

              at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor.access$400(AbstractPollingIoProcessor.java:61)

              at org.apache.mina.core.polling.AbstractPollingIoProcessor$Processor.run(AbstractPollingIoProcessor.java:969)

              at org.apache.mina.util.NamePreservingRunnable.run(NamePreservingRunnable.java:64)

              at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:886)

              at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)

              at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)

      Session is closed

       

      So it seems that i can not remotely connect to this fuse version right now.

       

      Edited by: some.java.developer on Jun 30, 2010 9:19 AM